Bästa tipset för att inte försova sig!

Är det fler än jag som är morgontrötta? Jag är extremt morgontrött och ifall någon frågar mig är sängen aldrig så skön som på morgonen. Jag sover alltid som bäst när jag ska upp tidigt och jag har testat alla knep för att komma upp och iväg men ingenting har fungerat. Mitt "vakna-jag" har vart i ständig kamp för att överlista mitt "trötta-jag" i flera år och vi har testat allt. Jag kan nu meddela att jag har överlistat mig själv! Jag tänkte nu dela med mig av mitt bästa tips som gör det intill omöjligt att försova sig!
 
Det här med att ställa många larm och lägga mobilen på andra sidan rummet fungerar inte på mig. Jag kan inte lura mig själv på morgonen. När klockan ringer och jag blir tvungen att tassa genom det kalla rummet, plockar jag helt enkelt med mig mobilen tillbaka till sängen igen. Man kan väl tycka att jag borde låta den ligga kvar så jag blir tvungen att gå upp ur sängen en gång till när nästa larm ringer, men nej! När jag vaknar med mobilen i sängen, flera timmar efter att larmet har gått, blir jag lika frustrerad på mig själv varje gång när jag inser att jag både gått och hämtat mobilen och stängt av alla larmen utan att jag ens vart medveten om det. Jag kommer inte ihåg det för jag sov! Känner någon igen sig? 
 
Jag tänkte nu dela med mig av mitt lilla knep som jag har använt mig av de senaste åren. Det är väldigt enkelt och går absolut inte att förbise på morgonen när man hellre ligger kvar i sängen för att sova vidare. Det fungerar bättre än en irriternande väckarklocka kan jag lova. Det jag gör för att komma upp och iväg på morgonen, förutom att ställa hundratals larm, är att dricka jätte mycket vatten på kvällen innan jag går och lägger mig så att jag helt säkert kommer vakna och vara tvungen att gå upp! Det absolut bästa är att oavsett hur trött man är så går det inte att ligga kvar i sängen och slappna av ifall det känns som att kissblåsan ska explodera. 
 
Vilket är ditt bästa tips? 
Petra
1
maria

Jag blir tröttare med åren men jag ger mig bara sjutton på att kliva upp
Sätter mig på sängkanten som kalle anka
det som är värst när man kliver upp är att frysa.. Hatar att frysa på morgonen......
Massa kramar Maria
Tack för alla tips. Nu står en kanna citron saft i kylen jämt.

Svar: Jag håller med dig. Det är hemskt att behöva gå upp och frysa. Det får en att vilja ligga kvar i sängen ännu mer. Massa kramar till dig med. :)
Petra Johansson